WAGON 43: uitvoeringen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5165


 

 

Interpretaties

 

 

 

 

   "PMP34" Iris Eysermans

 

 

   "PMP34a" Audrey Lauro

 

 

   "PMP34" Inne Eysermans

 

 

   "PMP34b" Nicolas Chkifi

 

 

   "PMP34c (1)" Frans Van Isacker

 

 

   "PMP34c (2)" Frans Van Isacker

 

 

   "Cardiographies 16" Iris Eysermans

 

 

   "Cardiographies 18" Iris Eysermans

 

 

   "P-maps 7" Audrey Lauro

 

 

   "P-maps 13" Frans Van Isacker

 

 

   "P-maps 11" Nicolas Chkifi

 

 

   "P-maps 10" Iris Eysermans

 

 

   "P-maps 5" Inne Eysermans

 

 

 

 

Live opname van "P - miniatures" (miniaturen 13, 14, 5, 6, 3 en 4) door '64-FEET': Iris Eysermans en Marie-Noëlle Bette,

17 augustus 2013 om 20h in de Sint-Andreaskerk te WOUMEN.

 

 

 

 

 

 

 

Het orgelduo "64-Feet" (Iris Eysermans en Marie-Noëlle Bette) heeft verschillende werken uit dit onderzoek meermaals gecreëerd: een selectie uit de "P-maps" en een selectie uit de "P-miniatures". Beide organisten hebben een korte reflectie uiteengezet, over hun interpretatie, ervaring en werkwijze:

 

 

"We zijn met ons duo vertrokken vanuit 2 richtingen; samenwerken en zelfstudie. 

 

Eerst is er een algemene visuele indruk. Vervolgens maken we een analyse van de partituur. Wat vertelt deze partituur of deze beelden ons? We stellen ons de vraag: wat is er belangrijk, en wat zijn details of bijkomstige zaken? We zoeken eerst één of meerdere grote lijnen in de partituur. Deze grote lijnen proberen we eerst te vertalen (van symbool naar klankresultaat). We proberen altijd eerst het orgel uit, om bepaalde klankkleuren (eigen aan het orgel) te vinden. Als we een duidelijke schets hebben voor het orgel, gaan we op zoek naar de elementen die het best voor de synthesizers (en soms ook stem, melodica, pandeiro en andere) kunnen gebruikt worden. Alles wat voor ons duidelijk op de partituur geschreven is (in 'traditioneel' notenschrift), nemen we zeker zo over, al dan niet vrij geïnterpreteerd. De tekeningen, figuren, tekens, die vertalen we via een gekozen combinatie tussen klankkleur en improvisatie. Dit kan ook een grote lijn zijn, maar evengoed kleine details. Na de grote lijnen te hebben vertaald gaan we verder in detail om het algemene klankbeeld te verfijnen. Frequent hebben we een eenheid in denken, hoewel er soms meerdere opties mogelijk zijn.

Soms zijn er duidelijke elementen en symbolen die we meteen aan het orgel toeschrijven. Bijvoorbeeld bij een zeer luide cluster in decrescendo zullen we al gauw geneigd zijn het orgel te gebruiken, omwille van 

 

1) de ‚fond’ die enkel aan het orgel kan toegewezen worden, 

2) het afbouwen van een cluster gebeurt door het wegnemen van de registers (decrescendo/morendo). Op een mechanisch orgel kan dit zeer langzaam en geleidelijk, waardoor je geen grote schokken hoort in de klank, het klinkt „ organisch”, 

3) bij een synthesizer is het moeilijker te realiseren, en dan zou vooral de volumeknop gebruikt moeten worden.

 

 

 

Deze grafische partituren (zoals P-maps) vragen om een andere aanpak dan een klassieke partituur. In een klassieke partituur uit bijvoorbeeld de 19e eeuw ben je erg gebonden aan voorschriften en regels voor interpretatie. Het verschil in de interpretaties van verschillende opnames zal nooit choquerend groot zijn. Bij deze grafische partituren heb je geen voorschriften, en door middel van improvisatie, vrijheid en creativiteit van de uitvoerder komt het tot een uitvoering. Uitvoeringen kunnen hierdoor ook telkens zeer verschillend zijn. 

Er zitten vele abstracte elementen in de partituur die je moet bekijken, analyseren, aan een diepte-onderzoek moet onderwerpen, maar soms ook op tijd moet loslaten. Loslaten, omdat we soms te ver denken op één klein detail. We mogen de grote lijnen niet verliezen door de veelheid aan kleine informatie. Er is soms zodanig veel informatie, waardoor we keuzes moeten maken, zelfs al zijn we in dit geval met twee uitvoerders.

Meer uitleg en instructies zou waarschijnlijk een geheel andere uitvoering tot stand brengen, waardoor je dan weer zeer gebonden bent als uitvoerder. Voor ons was het net interessant om deze partituur zonder instructies te vertalen, juist omdat we reeds bij quasi alle klassieke muziek gebonden zijn aan een voorgeschreven uitvoeringspraktijk. De grote vrijheid die we hierdoor krijgen, geeft weer wat de kunst van het organist zijn is: uitvoeren, improviseren en zoeken naar juiste klankkleuren. Improvisatie is al eeuwenlang een grote traditie in de orgelwereld.  

Het zal ongetwijfeld een risico en uitdaging zijn als componist, omdat elke uitvoering zodanig anders kan zijn. 

 

 

De connectie met treinen was heel duidelijk in het beeld, niet altijd evident om het ook in het klankbeeld aanwezig te maken. Wij zijn van mening dat het orgel (en synthesizer) hier een uiterst geschikt instrument voor is. Het heeft soms iets ruw, grauw soms, hard, en dat is soms nodig in dergelijke interpretatie, om de nodige contrasten (binnen de interpretatie van de tekens) weer te geven.

 

Voor ons is dit een totaal andere manier van denken. We vertrekken van datgene wat we zien, en we weten daarnaast weinig of niets. Er zijn geen voorschriften voor  klankkleur, instrumentatie, interpretatie… Terwijl bij een (bijvoorbeeld) 19e eeuwse partituur we een zeer duidelijk beeld of voorschrift krijgen van klankkleur, instrument, etc. 

Deze manier van schrijven en uitvoeren heeft dan weer een connectie met de hele vroege muziek, waarvan we dikwijls ook niet weten hoe deze uitgevoerd moet worden. Bijvoorbeeld de uitvoering van het gregoriaans is ook voor verschillende interpretaties vatbaar. 

Het is een zoektocht naar uitvoering, keuze en interpretatie, en daardoor vergt het meer denkwerk. Het geeft ons een groot gevoel van vrijheid in muzikaliteit en expressie. Het gevoel om heel diep in een wereld te duiken voor een kort maar intens moment.

De improvisatie heeft altijd een belangrijke plaats genomen bij organisten. Heden ten dage wordt er veel aan 'stijlimprovisatie’ gedaan, waardoor men weer gebonden is aan allerlei regels. Er wordt weinig aandacht besteed aan hedendaagse of vrije improvisatie.

 

 

Er zijn altijd enkele elementen of keuzes die terugkeren, ook wanneer we soms beslissen om het op concert anders te doen. Een interpretatie zal ook telkens afhangen van het type instrument waar we op concerteren. Naar onze mening komen deze werken veel meer tot hun recht op de oude instrumenten uit de 17e en 18e eeuw. Meer dan latere instrumenten uit de 19e en 20ste eeuw. Dit omwille van hun specifieke uitgesproken klankkleuren maar ook omwille van de stemming. Met een orgel gestemd in middentoon (of een variant daarvan) kan men veel scherpere effecten bekomen, die men op instrumenten met gelijkzwevende stemming nooit hetzelfde kan ervaren. 

 

 

De reacties uit het publiek zijn zeer uiteenlopend. Gezien het nogal conservatieve publiek in de orgelwereld wordt het af en toe als moeilijk ervaren omdat het „hedendaags” klinkt. Er wordt nog steeds veel aandacht gegeven aan de kwaliteiten van het spel van de organist. Als er dan bijvoorbeeld een improvisatie gegeven wordt in de stijl van Bach zal men enthousiaster reageren, omwille van het „kunnen” en het „ virtuoze spel" van de organist. Een vrije improvisatie ligt nog steeds gevoelig, velen hebben nog steeds een duidelijke muzikale lijn en vorm nodig. 

Langs de andere kant zijn er ook vele mensen geweest die zeer enthousiast reageren. Vooral als er iets nieuws klinkt, dat ze 'nog nooit gehoord hebben'."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6263


 

 

VOYAGES...

 

 

 

"P - TRAINS" (uitgevoerd door Ann Eysermans, Arne Deforce en Serge Verstockt) in expo 'Architecture of Fear', 5 november 2011, Z33 Hasselt.

 

Fotografie: Wim Verheyen

 

 

   1

   2

   3

   4

   5

   6

   7

   8

 

 

 

 

 

 

 

   9

   10

 

 


 

 

 

 


 

"FINITE INFINITY" (Ann Eysermans en Kathleen Coessens)

 

Expo en performances in Muhka (Champ d'Action: Champ/EXP) op 4 december 2011.

Uitvoerders: Kathleen Coessens (piano), R naakt I - Ann Eysermans (contrabas, zang, composities, tapes) en Frederic Lyenn Jacques (contrabas, performer), Roel Das (electronics).

 

Fotografie: Wim Verheyen

 

 

   11

   12

   13

   14

   15

   16

   17

   18

 

 

 

 

 

 

 

"Phosphora" voor contrabas en tape (Ann Eysermans)

M HKA (Champ d'Action: Champ/EXP) op 4 maart 2012.

 

Fotografie: Wim Verheyen

 

 

   19

   20

   21

 

 

 

"HUNDS RULES"

 

played by

Audrey Lauro, Frans Van Isacker, Ann Eysermans

and Serge Verstockt.

 
2m3 - J-O-H-N #1 Ann Eysermans - 12th of September, w-o-l-k-e,

Vaartstraat 45 Rue du Canal, Brussels.


http://www.w-o-l-k-e.be/

https://www.youtube.com/watch?v=xTYU8Z0qPEQ&feature=youtu.be

 

 

 

   22

   23

   24

   25

 

 

 

 

 

 

 

 

5949


 

 

VIDEO:

 

Film works by Ann Eysermans, Lazara Rosell Albear at "AGAIN the WOLVES": an unsusual sounding map

 


Musicians : Mia Zabelka (viol) , Ann Eysermans (harp/ double bass), Lazara Rosell Albear (drums)
Les ateliers Claus, Brussels, 21/04/2013.
Video Production: TVF. © TVF 2013.TVF Video Product ion, Post-Production & Art Archive www.artvideo.tv See Improvised Music


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

ARTISTIEKE EINDOUTPUT 2014

 


 

1.

TRANSIT FESTIVAL LEUVEN: 25 OKTOBER 2014

 

 

Trialogue  

 

 

(Maarten Buyl, Ann Eysermans, Hugo Morales Murguia)

 

 

"[...] I suppose you could say that an artist is a person who lives in the triangle which remains after the angle which we may call common sense has been removed from this four-cornered world." (Natsume Soseki, Kusamakura/The Three-Cornered World)

 

Three distinct small ensembles are brought together in one performance space. Each exclusively represents the autonomous musical world of one composer. The respective musical languages of this composers-triangle interact as non-hierarchic characters in a sonic play in which each independent ensemble is invited to take the lead focus in a seemingly chaotic web of information. Conversation and interaction form a musical debate through a dense discourse of transformations, contradictions and absorptions.

 

 

 

"20,97 Fragmenten" - Ann Eysermans (2014)

 

 

20,97 Fragmenten

 

uit 

 

voorbije treinreizen,

intermediale transformaties,

fosforescerende verhalen,

binaire interacties,

atomaire gedachten

en

trage gedichten,

 

sporen doorheen een audiovisuele creatie waarin composities, vertellingen, klanken, bewegingen, parallellen en contradicties samensmelten tot één geheel. 

 

Frederic Lyenn Jacques: contrabas, stem, performance.

Frans Van Isacker: klarinet en basklarinet.

Ann Eysermans: contrabas, harp.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

VIDEOCONCERT deSINGEL: 20 NOVEMBER 2014

 

 

Ann Eysermans & Champ d'Action

 

"P - Trains (Astrin Phosphora)" (wereldcreatie)

 

Presentatie Doctoraat in de Kunsten (VUB - KCB)

 

Ann Eysermans: composities, video, teksten en performance

 

 

 

In "P - Trains (Astrin Phosphora)" nemen de eenzame fysicus Frank Kondon en zijn hond Hund je mee op reis door een wereld van treinen en fosforescentie; "P", Fyra's, oude diesels, atomaire beschouwingen, witte fosfor, morendi en vertragingen, waartegenover abstracties bewegen als tegenstemmen, doorheen inter-mediale fragmenten zoals alleen de mens anno 2014 ze onderkent. Deze intieme audiovisuele voorstelling bestaat uit verschillende werelden die samenkomen in composities, vertellingen, klanken, bewegingen, parallellen en contradicties, tot één geheel, dat luidop davert en minzaam fluistert.

 

Ann Eysermans (°1980) is componiste, performer en improvisator op contrabas en harp. Zij is verbonden aan Champ d'Action en werkt daarnaast aan haar eigen audiovisuele projecten. De voorbije jaren legde zij een traject af rond muziek, treinen en fosforescentie, voor haar doctoraat in compositie (VUB - Koninklijk Conservatorium Brussel). Voor Champ d'Action maakte zij reeds verschillende performances en installaties (Muzieklabyrint, Stormopkomst, Z33, Action Happenings in Concertgebouw Brugge, Transit festival en M HKA) als output voor dit inter-mediale project.

 

 

ism. FWO-KCB-VUB

do 20
nov
2014
muziekstudio
20 uur
€ 18 basis
€ 14 -25/65+
€ 8 -19 jaar
music & image

 

 

 

Ann Eysermans & ChampdAction

“P – Trains (Astrin Phosphora)” (world premiere)

PhD Presentation (VUB – KCB)

Ann Eysermans: composition, video, text and performance

 

In “P – Trains (Astrin Phosphora)”, the lone physicist Frank Kondon and his dog Hund take you on a journey through a world of trains and phosphorescence.  “P”, Fyras, old diesels, atomic appearances, white phosphor, morendi and delays to which abstractions are the counterpart, through cross-media clips with which only the people of 2014 identify.
This intimate audiovisual presentation consists of different worlds that meet in compositions, stories, sounds, movements, parallels and contradictions to become one whole that booms loudly and whispers affably. 

Ann Eysermans (b. 1980) is a composer, performer and improviser on double bass and harp. She is affiliated with ChampdAction and also works on her own audiovisual projects.

Over the past few years, she has been working on music, trains and phosphorescence for her PhD in Composition (VUB – KCB). For ChampdAction she has created several performances and installations (Muzieklabyrint, Stormopkomst, Z33, Action Happenings in Concertgebouw Brugge, Transit festival and M HKA) as an output for this cross-media project.

In collaboration with FWO-KCB-VUB

Thursday, 20 November 2014
Muziekstudio, 20:00 PM
€18 basis €14 -25/65+ €8 8-19 music & image

 

 

 

 

 

 

 

3.

EXPOSITIE (INBOX-ruimte) en DOCTORAATSVERDEDIGING (auditorium) M HKA: NOVEMBER 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UITVOERINGEN (2010-2014):

 

 

- "P - Trains: miniatures for organ" werden uitgevoerd door Iris Eysermans, in de Finisterrekerk te BRUSSEL op 30 november 2009.

 


 

- "P - Trains: installatie: music boxes" en performance in "Music on the Spot", Concertgebouw BRUGGE - Champ d'Action, op 21 februari 2010. Uitvoerders: Ann Eysermans, Serge Verstockt, Kris Delacourt en Yutaka Oya. Champ d'Action.

 

 

 

- Concert met R naakt I (Frederic Lyenn Jacques en Ann Eysermans): improvisaties, met gedichten, teksten en instructies uit het P-trainsonderzoek. 27 maart 2011, 20:00h, La Cellule, BRUSSEL.

 



De "P-Trains performance" werd uitgevoerd door Champ d'Action (Arne Deforce: cello, Ann Eysermans: contrabas, Serge Verstockt: elektrische gitaar), in verscheiden contexten: 

 

- "Betoverd Bos" in AALTER, 11 september 2011.

- Onderzoeksdag Koninklijk Conservatorium BRUSSEL, 28 oktober 2011.

- "Architecture of fear": tentoonstelling in Z33 HASSELT, 5 november 2011.

- CHAMP/EXP - onderzoeksgroep binnen Champ d'Action: toonmoment in Muhka ANTWERPEN, 4 december 2011.

- "Présentation des World Music Days 2012" - MIM BRUSSEL, 28 januari 2012.


 

 

"P - Trains: installatie: music boxes" in Het Steen te ANTWERPEN voor Zonzo compagnie (juli en augustus 2011). Champ d'Action.

 


 

- "Phosphora" voor contrabas solo en tape werd uitgevoerd op het toonmoment van CHAMP/EXP (onderzoeksgroep Champ d'Action) in het M HKA te ANTWERPEN, op 4 maart 2012. (contrabas en interpretatie: Ann Eysermans)


 

 

- "Phosphora", "accellerations", "P-heart-rec", "egg morse" en "Chorale", werden uitgevoerd op 'Tik Tak Toe', festival voor hedendaagse en nieuwe muziek. (Tim Vandenberg: contrabas en electronics, Seraphine Stragier: cello, harp, piano en Ann Eysermans: harp en piano) MEIGEM, galerie d'Apostrof, 8 juli 2012

 


 

- "Sounding Cartograms"*: "Time Canvas" (Champ d'Action), Muhka, 23 september 2012, ANTWERPEN. "Orcim Festival" (Orpheus Instituut), 4 en 5 oktober 2012, GENT. "Sounding Drawing Festival", 20 oktober 2012, ABERDEEN, SCOTLAND. Champ d'Action/studio concerts: presentatie boek "Sounding Cartograms": 13 december 2012, ANTWERPEN. Performance en boekpresentatie "Sounding Cartograms - Visible invisible traces of urban trajectories". Kathleen Coessens en Ann Eysermans.


 

 

- "Sounding Drawing": thema 'practice led experimentation in the ‘score’'. Onderdeel van een AHRC project in de UK. Participanten: On the Edge (OTE) Research, Woodend Barn Arts Centre, Orpheus Research Centre in Music (ORCiM), Champ D’Action, VUB and Ecoarts Scotland: Scotland. ABERDEEN, SCOTLAND, 20 oktober 2012. (werk Ann Eysermans: "P-Maps", "PMP 34", "Cardiographies"

Expo, performance and invited lecture (University Aberdeen).


 

 

- "P-maps"/"Sonographiques 7209": Kwartludium/LOOP-festival, BRUSSEL, op 22 november 2012.

 


 

- "P-Trains": installatie en performance. "Storm op komst", Warande, TURNHOUT, 24 en 25 november 2012. (Audrey Lauro: altsaxofoon en stem, Ann Eysermans: contrabas, harp en stem.) Champ d'Action.


 

 

- "P-stories": workshops rond grafische partituren en improvisatie. "Labo IV" (deSingel - Champ d'Action), 29 november 2012 en 18-24 februari 2013, ANTWERPEN.


 

 

"P-maps" werd gepresenteerd in de expo 'Getekende klanken' in Centrum voor nieuwe muziek Matrix te LEUVEN (november 2012 - januari 2013)

Interview door Elise Siemoens voor de publicatie 'Getekende klanken' uitgegeven door Matrix, Centrum voor Nieuwe Muziek (Rebecca Diependaele en Pauline Joqué) - 2012 - ISBN 9789077717073


 


 

- Presentatie "Sounding Cartograms" (installatie, partituren, tape, boekvoorstelling en lezing) samen met Kathleen Coessens op onderzoeksdag Koninklijk Conservatorium te BRUSSEL, op 19 maart 2013.

 


 

- Presentatie film "P-Trains - Astrin Phospora" op Research Presentation Day (doctorate in the arts) georganiseerd door Brussels Arts Platform, op 28 maart 2013, BRUSSEL.


 

 

- Virtuele presentatie van "Sounding Cartograms" (Ann Eysermans en Kathleen Coessens) voor CONTEMP ART '13, 10-12 april 2013 - Contemporary Art Conference - ISTANBUL, TURKEY.

http://www.contempartconference.org/2013/01/list-of-accepted-abstracts.html#more

 

 

 

"P - noise" (10 noise-films: PN 5404-organs-7209-, PN 6244-…, PN biolneg-, PN egg 2331321-, PN egg morse-, PN noise of a train voyage-, PN P-aard-egg-phosphora-, PN P-oeme-, PN strange M2-, PN traces ntv-) + improvisatie (altsax: Audrey Lauro). 15 april 2013 in HS63, BRUSSEL. 

 

 

 

- "AGAIN THE WOLVES" (Ann Eysermans, Pak Yan Lau, Lazara Rosell Albear, Mia Zabelka, Yuko Oshima, Stine Janvin Motland, Audrey Lauro) - A portret of women. Werk: films "P-Trains (Trainsteamp, p-skies, Morsegg, ISC, breasjan)" en "P-Trains (warning, explanations, PS, accellerations, PN strange M2, PN biolneg, PN egg morse, PN 2331321, PN noise of a train voyage, P-trains-Astrin Phosphora)". Zondag 21 april 2013 - Ateliers Claus, BRUSSEL.

 

 

 

- "HOLD YOUR HORSES", de Grand Opéra van Serge Verstockt (Champ d'Action) werd uitgevoerd op 14 mei 2013, binnentuin deSingel ANTWERPEN, 22 en 23 mei 2013 in deSingel ANTWERPEN en 3 oktober 2013 in Concertgebouw BRUGGE. (Ann Eysermans: contrabas, harp, voice, klavier, P10-scale en filmpje "Silence 1".)

 


 

- "Phosphos" voor vierstemmig koor en tapes is gecreëerd door 'de 2de adem', kamerkoor voor hedendaagse muziek onder leiding van Maarten Van Ingelgem. "Van Parys tot Bilbao", op zaterdag 25 mei 2013, Maria Goretti Kerk te GENT, 9 augustus 2013 in de expositieruimte van de Sint-Niklaaskerk te GENT, 18 augustus 2013 in het Monasterium te GENT.


 

 

- "Een conceptueel stuk" (een treinkaartje met instructies uit het onderzoek) en improvisaties, uitgevoerd door Bambeen Grey (Audrey Lauro, Frans Van Isacker, Ann Eysermans en Nicolas Chkifi). Op het muziekfestival "Murmure de Notes", Maria Clara Art Point, op zaterdag 22 juni 2013, BRUSSEL.

 

 

 

- "P - maps" (selectie) werd uitgevoerd door Iris Eysermans (orgel) op 13 augustus 2013, in de Sint-Pieterskerk te TURNHOUT.

 


 

 - "P -  miniatures" (selectie) werd uitgevoerd op het 'Organ recital with 64-Feet (orgelduo van Iris Eysermans en Marie-Noëlle Bette) op 17 augustus 2013 om 20h in de Sint-Andreaskerk te WOUMEN.

 

 

 

- "P - noise", een installatie van (noise) 6 films, werd tentoongesteld tijdens de tiende editie van 'Time Canvas', een jaarlijks festival van Champ d'Action, rond protest songs. 22 september 2013, Muhka, ANTWERPEN.

 

 

 

- "Remnanats of 27,90 morendo and loc-études", een compositie voor e-gitaar solo en tape, verschijnt op de cd "Reciprocity" van Nico Couck. De presentatie vindt plaats op 10 oktober 2013 in de studio van Champ d'Action, ANTWERPEN.

 

Concerts cd release:

Oct 25 - CentralTrak Gallery - DALLAS, TX
Oct 28 - University of North Texas - DENTON, TX
Oct 30 - Center for New Music - SAN FRANSISCO, CA
Nov 4 - Carlsbad Music Guild - CARLSBAD, CA
Nov 5 - University of California San Diego - LA JOLLA, CA
Nov 7 - University of California Santa Barbara - SANTA BARBARA, CA

 

 

 

"Remnanats of 27,90 morendo and loc-études", Nico Couck (cd Reciprocity), werd uitgezonden op Klara Late Night (Radio Klara) op 15 Oktober 2013.

http://klaralatenight.blogspot.be/

 

 

 

"En cas de cas", "Crossings" en "Destination Olm" werden geïnterpreteerd door Trio NARA (Mia Zabelka: viool, electronics, Ann Eysermans: contrabas, Lazara Rosell Albear: drums en percussie) op "PHONOFEMME" (Festival for Improvised Music, Radio and Sound Art.) 27 oktober 2013, VIENNA (AUSTRIA).

info: http://www.musicaustria.at/magazin/musikleben/frauen-musik/phonofemme-2013

 

 

 

"P - Miniatures" (3 scores) werden uitgevoerd door het orgelduo 64 Feet op het 'Happy New-Festival' - Festival van Vlaanderen in samenwerking met Champ d'Action. 18 mei 2014, St-Janskerk, Kortrijk.

Info: http://www.festivalkortrijk.be/nl/program/detail/152/no-title

 

 

 

"P - Miniatures" (Nrs. 2, 3, 5, 7 en 8) werden opgenomen door het orgelduo 64-Feet (Iris Eysermans en Marie-Noëlle Bette) in juli 2014, voor de CD 'Miniatures' (release september 2014). De opnames vonden plaats in de Sint-Pieterskerk te Langdorp.

 

 


"Hunds Rules" (een film van 40 minuten) wordt begeleid door Audrey Lauro (altsaxofoon en stem), Frans Van Isacker (klarinet en basklarinet), Ann Eysermans (contrabas) en Serge Verstockt (elektrische gitaar). De tekst uit "en tout cas" wordt vertolkt door Audrey Lauro. Voor  J-O-H-N #1 Ann Eysermans in de ruimte 2m3, 12 september 2014, 21h, w-o-l-k-e, Vaartstraat 45 Rue du Canal, Brussel. http://www.w-o-l-k-e.be


Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=xTYU8Z0qPEQ&feature=youtu.be

 

 

 

- "P - Miniatures" (Nrs. 2, 3, 5, 7 en 8) werden uitgevoerd op de CD-release van 'Miniatures' van het orgelduo 64-Feet. Zondag 14 september 2014, 17h, Langdorp, Sint-Pieter.

 

 

 

- Een selectie uit de "Trainsongs" wordt naar een tijdsduur van 30 seconden gemixed voor het project "Love Song" (Serge Verstockt) van ChampdAction. De compilatie wordt opgenomen op een button en wordt afgespeeld op het jaarlijkse Time Canvas festival in het M HKA, te Antwerpen, op zaterdag 20 en zondag 21 september 2014.

 

 

 

- "P - Miniatures", uitgevoerd door 64-FEET (op cd Miniatures), werden uitgezonden op KLARA Late Night (Radio Klara) op dinsdag 23 septmeber 2014.

 

 

 

- Het audiovisuele werk "20,97 Fragmenten" werd uitgevoerd door Frederic Lyenn Jacques (contrabas en stem), Frans Van Isacker (klarinet en basklarinet) en Ann Eysermans (contrabas en harp) op het TRANSIT Festival te Leuven, op 25 oktober 2014. In samenwerking met ChampdAction en de componisten Maarten Buyl en Hugo Morales Murguia (Trialogue).

 

 

 

- Een selectie uit "20,97 Fragmenten" werd uitgezonden op KLARA Late Night, op dinsdag 4 november 2014.

http://www.mixcloud.com/mixtuur/late-night-lab-04-11-2014/

 

 

 

- De eindvoorstelling "P - Trains (Astrin Phosphora)" werd uitgevoerd op donderdag 20 november 2014, in de Muziekstudio in deSingel te Antwerpen. Uitvoerders: Frederic Lyenn Jacques (contrabas en stem), Frans Van Isacker (klarinet en basklarinet), Audrey Lauro (altsaxofoon, stem), Serge Verstockt (e-gitaar en electronics) en Ann Eysermans (contrabas, harp). In samenwerking met FWO-KCB-VUB, Kunstenplatform, ChampdAction en deSingel.


 

 

- De expositie "P - Trains (Astrin Phosphora)" en de doctoraatsverdediging zullen plaatsvinden in het M HKA te Antwerpen, op donderdag 27 november 2014. In samenwerking met FWO-KCB-VUB, Kunstenplatform, ChampdAction en M HKA.



 

 

 

 

 


LESSENPAKKET (2010-2014):


- Inleiding tot de wetenschapsfilosofie (Filosofie van de wetenschap)  (Prof. Dr. Jean Paul Van Bendegem) 3SP - 1001800BER Behaald resultaat: 18/20 (2010-2011)

 

- Wetenschap en maatschappij (Prof. Dr. Bart Van Kerkhove) 4SP - 1010487BER Behaald resultaat: 18/20 (2011-2012)

 

- Ontologie (Prof. Dr. Jean Paul Van Bendegem) 6SP - 4002647FER Behaald resultaat: 18/20 (2012-2013)

 

- Communicatie onderzoek III: inhoudenanalyse en semiotiek (Prof. Dr. Jean Paul Van Bendegem en Prof. Dr. Kathleen Coessens) 4SP - 1003648BER (2012-2013) Behaald resultaat: 16/20


- Assistent in Muziektechnologie-klas bij Dr. Kasia Glowicka, 2011-2012 (tweede semester) en 2012-2013 (volledig academiejaar) 3SP. Code 24.


- Encyclopedie (Johan Eeckeloo): begeleiding leerlingen (artistiek) onderzoek: via e-mail. Academiejaar 2011-2012 (tweede semester). 3SP. Code 24.

 

(Totaal: 23 studiepunten.)

 

 

 

 

 

PRESENTATIES EN PUBLICATIES (2010-2014):

 

 

- Presentatie "Sounding Cartograms" (installatie, partituren, tape, boekvoorstelling en lezing) samen met Kathleen Coessens op onderzoeksdag Koninklijk Conservatorium te BRUSSEL, op 19 maart 2013. 1SP. Code 21.

 

- Presentatie film "P-Trains - Astrin Phosphora" op Research Presentation Day (doctorate in the arts) georganiseerd door Brussels Arts Platform, op 28 maart 2013, BRUSSEL. 1SP. Code 21.


- Poster VUB,  28 maart 2013. 1SP. Code 21

 

- Lecture Aberdeen, 20 oktober 2012. 10SP. Code 23 (international mobility, 8 dagen) 

 

- Virtuele presentatie van "Sounding Cartograms" (Ann Eysermans en Kathleen Coessens) voor CONTEMP ART '13, 10-12 april 2013 - Contemporary Art Conference - ISTANBUL, TURKEY. 2SP. Code 10.

 

- Publicatie Sounding Cartograms, september 2012. 1SP. Code 20. 


- Deelname aan doctoraatsdag (presentatie onderzoek) van CLWF, 19 juni 2014. 1SP. Code 21

 

 

(Totaal: 17 studiepunten)